olika saker jag inte tycker om

 
♠Ojämställt föräldraskap
♠Ojämlikt fördelad föräldraledighet
♠Då folk kallar deras barn eller barnbarn för prins eller prinsessa. Bitch you aint royal
♠Mesiga tryck på barnkläder
♠Färgglada och supermönstrade barnkläder (får epilepsianfall typ)
♠När folk har åsikter/uttrycker dessa om mina&Johns beslut kring vår Nella och bebis
♠Tycker iofs inte om att någon ifrågasätter mina val någonsin för jag har alltid rätt i mina ögon (måhända o-fräscht personlighetsdrag)
♠Ej genustänkande föräldrar
♠När folk på fb har som arbete "Housewife" eller "Hemmafru" HAHA :'(
♠Rasism & främlingsfientlighet
 
 
Eller så vänder vi på steken och gör såhär: SAKER JAG TYCKER OM!!!
 
♠Jämställt föräldraskap
♠Jämlikt fördelad föräldraledighet
♠Då folk kallar deras barn/barnbarn vid namn, alternativt något gulligt smeknamn som ej har med monarki att göra
♠Randigt, prickigt, djurmönstrat tryck på barnkläder
♠Svarta och gråa barnkläder - vår unge kanske kommer tro att han är färgblind vid titt i spegeln :'(
♠När folk respekterar och håller inne med egna åsikter ang mina&Johns beslut ang vår Nella och son - era åsikter kommer ändå inte påverka mig, just annoy :////
♠Lyssna på mig jag har alltid rätt
♠Genustänk hos föräldrar & framförallt far/morföräldrar. 
♠När framförallt kvinnor strävar efter något annat än att vara myzig hemmafru :-))))
♠De som kämpar och står upp mot rasism & främlingsfientlighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0