jul och vår

Nu är julen över, nyår ska firas ikväll och sen har vi fått även den bortstökad. Då finns det inget annat att längta efter förutom vår och pojken våran. Blir ju full i skratt när jag tänker på hur sjukt laid back jag och John är. Vi har inte boat något alls, ingen spjälsäng, inget skötbord. Som jag sa till Jennica igår - så länge bebis har ett bröst att äta ifrån lär han vara nöjd. Gillar inte konsumtionshetsen kring barn, företag ger förstagångsföräldrar dåligt samvete om en inte köper ALLT som "behövs". Vagn och tillbehör beställdes först igår, det blev en ljusgrå brio go next. Spjälsäng tänker jag hitta billigt på blocket och eventuellt måla, samma sak skötbord. Mamma ska sy ett svartvitrandigt babynest.
 
På tal om konsumtionshets - vi i vår familj valde att skippa julklapparna i år. SÅ jävla gött! Liksom alla i min familj har jobb, jag och John arbetar båda heltid. Vi behöver inte få saker. Om det fattas oss något köper vi det själv. Vi slipper det dåliga samvetet när man springer på stan och stresshandlar klappar utan någon riktig eftertanke, ba för att liksom. Istället körde vi julklappsspelet, skip-bo, chicago och andra spel.
 
Nästa år blir det ju riktig jul med tomte och hela pakeket, när lillskruttas är närmare året gammalt! Sjukt! Nu får vi som börja om våra barndomsjular när liten ska få tro på tomten i några år. 

Om

Min profilbild




RSS 2.0